Spokojený zákazník SimpleShopu: Pavel Ungr, SEO a marketingový konzultant

Spokojený zákazník SimpleShopu: Pavel Ungr, SEO a marketingový konzultant

Pavel Ungr se věnuje SEO a inbound marketingu. Pokud řešíte technické problémy, špatnou indexaci nebo nevhodnou informační strukturu, Pavel je váš člověk. Kromě toho o marketingu a SEO i často přednáší a školí.

Pamatuješ si na své začátky? Jak se stane z obyčejného člověka jeden z největších SEO odborníků v Čechách?

Není to nic objevného. Já si myslím, že to člověka musí bavit a zároveň musí mít potřebu se vzdělávat. To je podle mého názoru základ. Spousta lidí, kteří jsou úspěšní, dělají pouze to, co je hodně baví. Já jsem zásadně dělal to, že jsem chodil na místa, kde jsem potkával spoustu lidí z mého oboru, poslouchal jsem a snažil jsem se zdokonalovat. Protože jsem extrovert, tak mě hodně bavilo své vědomosti předávat dalším lidem, proto jsem začal psát blog a pořádat různé školení a přednášky. Postupem času, trvalo to zhruba 5 let, se na mě lidé obraceli a začali mě zvát na přednášky. Z mého pohledu na tom není nic složitého. V podstatě jenom pracovat sám na sobě a zdokonalovat se. Své vědomosti, pak předávám dál tak, aby to bylo veřejně viditelné na blogu, youtube, podcastech. To jsou mé začátky.

Co Tě nejvíc na SEO baví?

Pro mě je to magická kombinace spojení dvou světů. V jednom světě je “hardcore” technických věcí, které zasahují až na úroveň programátorů, a v druhém světě se kombinuje psychologie, obchodování, kreativa, copywriting, strategie a přemýšlení o tom, jaké řešení je pro zákazníka cestou. Z mého pohledu je to většinou tak, že pro lidi, kteří jsou velice technicky zaměření jako třeba programátoři, může být velice obtížné zamyslet se nad tím, jak text napsat tak, aby to dávalo smysl a vše správně fungovalo. Podle mého názoru SEO spojuje tyto dva světy. Vlastně to souvisí s tím, co říká Marek Prokop: “Propojuji oblasti, které si obvykle moc nerozumí: ajťáckou racionalitu s emocemi, analytickou přesnost s empatií a strategický nadhled s kreativitou”.

Jak Tě zasáhla covidová situace?

Na začátku covidové situace v loňském březnu to byl šok, proboha, co teď všichni budeme dělat? Klienti mi začali zastavovat dlouhodobé spolupráce. Řešil jsem spoustu věcí, oslovil jsem bývalé klienty, jestli něco nepotřebují. Zhruba po měsíci se vše pomalu vracelo zpátky. Tento rok byl pro mě velmi úspěšným. Myslím si, že lidem došlo, že covid není něco, co bylo a už se nikdy nevrátí. Může to být nová norma. Lidé mohou sedět doma, nakupovat, objednat si jídlo, pracovat z domu. Dá se dělat cokoliv z domu a online prostředí je v tomto směru hodně nápomocné. Nyní se velká část lidí zaměřuje na online strategie, což znamená hodně poptávek nejen pro mě, ale pro všechny, kteří v online prostředí pracují.

Covidová situace mi pomohla nasadit videoškolení. Před covidovou situací jsem si říkal, že bych mohl natočit videa o SEO, která bych prodával. Jenže, nikdy jsem se k tomu nebyl schopen rozhoupat. Znamenalo to spoustu práce a také určité technické vybavení, které jsem neměl. Pak přišel covid a já neměl na vybranou. Musel jsem se do toho pustit. Hodně jsem se učil, zjišťoval jakou kameru si pořídit nebo v kterém programu natáčet. Při pohledu zpátky musím uznat, že to bylo dobré rozhodnutí.

Na prodej školení používáš náš SimpleShop. Doporučil bys ho ostatním?

Pro mé podnikání existují tři věci, které můžu označit za skvělé investice. První jsem si koupil Google Suite, toto rozhodnutí mi ušetřilo spoustu času. Druhou skvělou investicí se stalo školení Open Refinu u Filipa Podstavce. Tou třetí je SimpleShop. Protože jsem prodával školení, hledal jsem vhodné řešení. Hledal jsem něco, co můj proces automatizuje. Pak jsme se potkali a já zjišťoval, co to vlastně ten SimpleShop je, jestli by to mohlo být pravé řešení. Když jsem dělal konferenci o GDPR, tak jsem si řekl, že je to dobrá příležitost si vše vyzkoušet. S pomocí Martina jsme vše nastavili a fungovalo to úplně skvěle a já jsem se mohl věnovat propagaci a jiným důležitým věcem.

Po této konferenci jsem byl rozhodnut, že veškeré své školení převedu na SimpleShop, který mi teď řeší veškerou automatizaci. U svého školení si jednou nastavím e-maily, párování plateb, cenu, banku a všechno, co potřebuji. Mým zákazníkům přijdou všechny důležité informace a já se nemusím o nic starat. Pokud člověk nepotřebuje hardcore korporátní řešení a chce prodávat školení nebo ebook, registrace, členství, video obsah, tak je SimpleShop skvělé řešení, které určitě rád doporučím každému.

RumRock – Online magazín o rumech

 

Pamatuješ si na okamžik, kdy jsi poprvé ochutnal dobrý rum a propadl této vášni? Jaký byl Tvůj první rum?

Myslím, že to začalo na přednášce Roberta Němce na VŠE v Praze. Tenkrát jsme tam šli s ostatními “markeťáky” ze zvědavosti. Po přednášce jsme všichni zašli na pivo. S kamarádkou Lindou jsme se domluvili, že Robertovi objednáme něco hodně dobrého. Linda objednala Legendario, které jsem neznal a strašně mi chutnalo. Postupem času jsem začal zkoumat tyto sladké elixíry a rumy. Opravdu mi chutnaly a bylo jich obrovské množství. Postupem času se o mně vědělo a lidé se na mě začali obracet pro radu, že chtějí pro někoho vybrat dobrý rum. Napadlo mě si založit online magazín, kde se rumům věnuji jako “poučený” fanoušek. Zároveň jsem zužitkoval znalosti z marketingu. Snažím se, aby byl web dobře vidět, fungoval a byl navštěvovaný.

Jaký rum bys nám teď doporučil?

Těžká otázka. Většina lidí v České republice pije spíše sladší rumy. Myslím, že značka, která má spoustu skvělých rumů v tomto segmentu je Dos Maderas. Tato značka nabízí i cenově dostupné rumy. Myslím, že tato značka Vám udělá radost vždy. Nyní jsem se od sladších rumů posunul dál, anglicky se tomu říká “pure single rum”, tedy autentické nedoslazované rumy. Mezi mé oblíbené patří rumy třeba z Jamajky nebo Barbadosu.

Co bys doporučil lidem, kteří teprve začínají a chtějí se věnovat SEO problematice?

Doporučil bych přečíst si všechny možné články o SEO. Můžu doporučit svůj blog, který není nikterak ucelený. Je tam spoustu zajímavých tipů, jak řešit konkrétní problémy. Nyní vyšel test SEO signálů od Taste Medio, kde je spoustu zajímavých informací. Pro začátečníky je to dobrý start.

Podcasty Pavla Ungra

Další důležitou věcí je chodit na místa, kde se lidi v oblasti SEO potkávají. Jedno z míst, kam se dá chodit, možná to bude znít blbě, protože je to zase moje skupina, je moje skupina na Facebooku. Nyní je tam zhruba 6 500 lidí. Kdokoliv se tam na něco zeptá, tak mu vždy někdo odpoví. Odpovídám já nebo někdo z mých kolegů. Hlídáme, aby se na dotaz odpovědělo správně.

Dalším místem je SEOloger, který je zcela zdarma a probíhá jednou za tři měsíce. Naposledy přednášel například Michal Michálek o rychlosti webu. Je tam oficiální a neoficiální část, kde si povídáme o SEO. Nyní je celá akce bohužel pouze online.

Doporučuji navštěvovat webináře. Také je dobré založit si vlastní web, na kterém si může nováček v SEO oboru vyzkoušet všechno možné.


Na této stránce můžete být i vy a váš produkt. Máte zájem o rozhovor? Napište nám na info@redbit.cz a my se ozveme zpátky.

Přečtěte si naše další články a rozhovory:

Štítky: