Dva roky na scéně a už porážíme velikány. Jak jsme toho dosáhli?

Dva roky na scéně a už porážíme velikány. Jak jsme toho dosáhli?

Máme stříbro!

Dnes jsem se dozvěděl, že jsme s Vyfakturuj.cz získali ocenění Druhý nejlepší fakturační systém roku 2018 od nezávislého serveru 5nej. Za zmínku rozhodně stojí, že od vítěze nás dělí pouhých 0,1 bodů.

Druhý nejlepší fakturační systém roku 2018 od nezávislého serveru 5nejSrovnání fakturačních nástrojů 2018

Jak to všechno začalo

Vzhledem k tomu, že na počátku Vyfakturuj.cz byl hobby projekt jednoho člověka, který vznikl jenom proto, že jsem nenašel na trhu nic, co by vyhovovalo mým potřebám, rozhodl jsem se vám tuto poměrně rychlou cestu vzhůru trochu blíž popsat.

Psal se datum 2. 1. 2012 a já jsem v 11:47:27 hrdě vystavil svou první fakturu v rámci již zmíněné aplikace vyvinuté pro moje vlastní potřeby. Systém jsem pak pustil do světa bez reklamy. Aby žil svým vlastním životem pro ty, kteří si ho najdou a budou chtít využít zdarma. To se dělo čím dál víc a oblíbenost projektu rostla. Stejně jako počet nápadů na vylepšení od rozšiřujícího se okruhu uživatelů. Tyto návrhy ale nebylo možné realizovat, proto jsem se rozhodl začít 1. 1. 2016 psát celý kód od začátku a důkladněji, a to právě s ohledem na potřeby klientů.

Po 4 měsících soustavného programování spatřila světlo světa první profesionální a komerční verze. Pojmenovali jsme ji Vyfakturuj 2.0 a spustili v dubnu 2016.

Přidáváme plyn a další projekt

Vedle neustálého rozvíjení Vyfakturuj.cz jsme od června začali pracovat i na aplikaci SimpleShop. Naší myšlenkou bylo využít plnohodnotné automatizace Vyfakturuj.cz pro vytvoření a doručení objednávky a následné identifikaci/párování platby a zasílání faktur a tyto funkce rozšířit o prodejní formulář, který bude možné vložit na web prodejce. Ostrou verzi se podařilo spustit už v září 2016.

Nadále jsme naslouchali našim zákazníkům. Proto jsme do SimpleShop brzy implementovali, mimo jiné, prodej slevových voucherů. Je možné je nastavit přímo na míru, a to přes integrovaný online editor. Právě tento nápad nás pak v prosinci 2016 dovedl k myšlence vyhovět přání jedné z klientek (Mikulovské pivobraní) a přeměnit vouchery i na vstupenky. Za půl roku jsme pak vstupenky doplnili i o mobilní aplikaci pro jejich kontrolu.

Odvážné cíle

V září 2017 jsme pak začali rozvíjet myšlenku věnovat se vstupenkám co možná nejvíce. Tehdy odstartovalo zhruba půlroční budování profesionálního systému odbavování vstupenek. Na konferencích, koncertech nebo jakýchkoliv jiných akcích s větším počtem návštěvníků. A to s cílem zabezpečit celý proces prodeje vstupenek až po odbavení jednoho příchozího účastníka do 5 vteřin.

Součástí vývoje je i plán vyčlenit tuto oblast do samostatného projektu s názvem SimpleTicket.

Prvním velkým zátěžovým testem byl E-shop summit & expo, kam se registrovalo téměř 3500 účastníků a kde se nám podařilo během prvních 15 minut odbavit neuvěřitelných 410 příchozích. V rámci dalšího zlepšování jsme se naučili doslova bořit fronty a naplnit původní smělý plán odbavování do 5 vteřin. Proto jsou dnes pro nás akce s tisíci návštěvníky příjemnou výzvou. Podívejte se sami na zábavné testování.

Po této sérii komerčních projektů jsme měli potřebu podpořit rozvoj českých podnikavých lidí i jinak, a proto jsme se vrhli střemhlav do organizace prvního Kolínského barcampu, tedy neziskové konference nejen o online světě. Přestože se v Kolíně jednalo o poměrně průkopnický projekt, akce měla značnou podporu města, překvapivě vysokou návštěvnost a velmi příznivé ohlasy.

Statistika prima je

K dnešnímu dni je v aplikaci Vyfakturuj.cz registrováno 11 896 uživatelů, přes SimpleShop prodává 1432 klientů a SimpleTicket dokáže odbavit řádově tisíce návštěvníků za hodinu.

Aplikace spolu perfektně komunikují a při jejich použití dohromady se dá skvěle využít jejich potenciál.

Neustále klademe důraz na zlepšování, zpětnou vazbu klientů i maximálně kvalitní zákaznickou péči. Velmi si vážím toho, že náš startup, který má svůj produkt na trhu něco málo přes dva roky, si dokázal vybudovat silnou pozici mezi velikány tohoto segmentu. Přitom náš recept je vlastně jednoduchý. Děláme prostě to, co ostatním pomáhá.

Na této stránce můžete být i vy a váš produkt. Máte zájem o rozhovor? Napište nám na info@redbit.cz a my se ozveme zpátky.

Přečtěte si naše další články a rozhovory

Jana-ulcova

Tento článek pro vás napsala Jana Ulcová, copywriterka s přesahem do práva, ekonomie a online marketingu. Když zrovna nepíše, pravděpodobně se směje, zpívá, hraje na piano, vaří nebo se učí vidět svět nádhernýma očima svých dcer.

Sdílejte