Váš blog je plný technických rad, které se hodí jak začátečníkům, tak zaběhlým podnikatelům. Kde sbíráte inspiraci? Jsou součástí konzultací s klienty i nápady na články?
Když už dva klienti najednou potřebují stejnou věc. V tu chvíli se začíná klubat námět na článek. Snažím se být co nejvíce otevřený a vždycky se mi to vyplatilo, i finančně. Čím více toho člověk prozradí, tím více odkryje, že tomu rozumí.
Popište nám, jak konzultace vypadá a co si z ní klient odnese. Jak třeba vypadá konzultace se začátečníkem?
Minimálně hodinu a půl jen poslouchám a ptám se. Pak si dáme druhou schůzku, potkáme se a já zase kladu otázky a poslouchám.
Poté přijdu s nabídkou na spolupráci: Krok po kroku vše vysvětlím a úplně odkryju veškeré procesy, které jsem navrhl, a řeknu cenu spolupráce. Popravdě se klient může zvednout, odejít, udělat si to takto sám a vlastně zadarmo.
Pak začíná samotná konzultace a dlouhodobá spolupráce. Dlouhodobé spolupráce jsou pro mě důležité.
Mají klienti nějaké zvláštní požadavky?
Nejčastější požadavek mých klientů je, abych byl levnější (smích). Během pár týdnů ale pochopí, že se jim vyplatím několikanásobně více než juniorní zajíček.
Co je podle vás v marketingu nejdůležitější? Co byste doporučil začátečníkům a co pokročilým podnikatelům, do čeho se vyplatí investovat?
Určitě do testování. Jde o to, že testovat se v marketingu musí pořád, ale klient na testování nemá čas, peníze nebo zkušenosti. Mnohem lepší je se spolehnout na znalosti senior experta. To souvisí i s grafikou, copywritingem apod.
Spousta firem testuje špatně, protože si myslí, že když má 30 objednávek za týden, může testovat. Chyba, takový přístup je bohužel častý. Testování je věc, která mě u klientů trápí a řeším ji velmi často.
Jak se stavíte k dnešnímu hitu služba za službu, tzv. barter*? Šel byste do toho?
Barter ano (dopředu dohodnutý směnný obchod), odměna za výkon (ohodnocení až po vykonané práci) ne, protože jsem se tolikrát spálil, že už znovu nechci. Barter je užitečný a pokud se dobře domluví, tak ho vnímám jako příjemné platidlo. Vždyť se říká, že zkušenosti jsou devíza. Proč by výměna služeb nemohla být brána jako měna?
*barter = směnný obchod
Jak se Vám povedlo získat si takový úspěch a reference od předních českých firem – ČEZ a Zentiva? A neříkejte, že to byla dřina. :-)
Podle mě jsem měl výhodu doby, kdy jsem začal psát články. V té době se každý o své know-how bál a já začal sypat jeden tip za druhým. Byl jsem jeden z prvních v Česku a vybudoval si tak hezkou databázi čtenářů.
„Jo, ale abych nezapomněl, dřina to byla a je pekelná.”
Článek o vzniku SimpleShopu, Startup, který vznikl z naštvání je na internetu snadno dohledatelný. Je ale něco, nějaká perlička nebo trapas, o kterém se nemluví?
Ano, to je, a já o tom nebudu mluvit taky (smích).
(Po chvilce ale přišla odpověď.) Dělám si srandu. Martin se strašně dlouho rozmýšlel, jestli se mnou SimpleShop začne dělat. Řešili jsme spoustu možných problémů, a nakonec jen díky tomu jsme vyladili SimpleShop do dnešní podoby.
Jak se na SimpleShop díváte s odstupem času?
SimpleShop je nádherný projekt a já se jen těším na jeho další směrování. Je to taková moje srdcovka, proto si na spoustu akcí beru při přednášení tričko SimpleShopu. Jsem rád, že tady vznikla platforma, která pomáhá lidem a zároveň dokáže být konkurenceschopná.
A na závěr poslední otázka, ovlivnila Vás nějak koronavirová krize?
Obrovsky. Neuvěřitelné množství poptávek vedlo k tomu, že jsem založil maličkou agenturu Nytra Digital s.r.o. a mám dva kolegy, se kterými řeším klienty. Jen se tam neprsíme certifikáty a jak máme krásné kanceláře (smích). Minulý týden vznikl Klub online podnikání bez zbytečné omáčky, který je cílený na “všechno si dělám sám” podnikatele a nezávislým profesionálům (freelancerům).
Na této stránce můžete být i vy a váš produkt. Máte zájem o rozhovor? Napište nám na info@redbit.cz a my se ozveme zpátky.