Spokojená zákaznice SimpleShopu: Jana Dolejšová, marketérka na volné noze

Jana Dolejšová je marketérka na volné noze, ktemiluje cestování a sport, bez kterého si život nedokáže představit. Profesně se Jana věnuje marketingu především v oblasti služeb, který ji baví hlavně díky své komplexnosti a rozmanitosti.

Odkud pocházíte a čemu se věnujete? Představte si situaci: Na konferenci TEDx stojí řečník a má mluvit o Vás. Co řekne?

Pocházím ze Šternberka, který si hodně lidí plete se Štramberkem, profesně se věnuju marketingu a baví mě cestovat, zpívat, číst, sportovat a jíst. A kdyby o mně někdo mluvil na TEDxu? Uff, na to jsem moc velkej introvert, to bych nikdy nepřipustila.

Řekněme, že nabízím skvělou službu, kterou ale nikdo nekupuje. Když se rozhodnu na Vás obrátit s žádostí o pomoc, tak jaký bude další postup?

V první řadě začneme pátrat. Těch věcí, co jsou špatně, může být celá řada. Novým klientům vždycky nejprve pošlu brief se spoustou všetečných otázek, na které potřebuju znát odpověď. Už jen to, že si na to udělají čas a zamyslí se nad nimi, je mnohdy nasměruje ještě předtím, než vůbec začneme spolupracovat. Pak záleží, na jaké formě spolupráce se domluvíme. Někomu více vyhovují (ne)pravidelné konzultace, aby získal nové nápady, jiný úhel pohledu, zpětnou vazbu na své dosavadní marketingové aktivity, nebo náměty, jak je posunout dál. Někdo zas potřebujte stratéga, co si celý marketing vezme na povel, dá tomu hlavu a patu a celé to odřídí, ať už s týmem externistů, nebo interních lidí.

Jedním z Vašich klientů je i advokátní kancelář eLegal. Jak jste se tam dostala a co máte na starost?

To je dlouhý příběh, ale ve zkratce mě do toho uvrtali moje sestra a můj přítel, kteří stáli u zrodu eLegalu a potřebovali pomoc s marketingem. Docela dlouho jsem se jim bránila, protože jsem si nechtěla do osobních vztahů pouštět business, ale nakonec mě udolali. Stavěli jsme tenkrát eLegal úplně z nuly a to mě vždycky na projektech baví nejvíc. Navíc advokacie v té době, co se marketingu a komunikace týče, nebyla zrovna progresivním oborem. Byla pro nás výzva to změnit a myslím, že se to podařilo. Baví mě sledovat, jak čím dál víc advokátních kanceláří umí právo pojmout moderně, lidsky a inovativně.

Jana Dolejšová

Na otázky odpovídala Jana Dolejšová, marketérka na volné noze

Jak v eLegalu používáte SimpleShop? Využíváte ho i ve vlastních pracovních aktivitách mimo eLegal?

Loni jsme spouštěli nový web a hledali řešení, které nám umožní snadné registrace na školení a webináře nebo přístup k jejich záznamům. SimpleShop nám doporučilo několik lidí, u kterých jsem si jistá, že nedávají doporučení jen tak ledasčemu. Používám ho ještě u jednoho svého klienta, také na registrace na různé workshopy apod.

Jaký postoj zaujímáte ke koronaviru? Překazila Vám současná krize plány nebo naopak přinesla i něco pozitivního?

Mně osobně koronavirus překazil hlavně cestovatelské plány, což mě samozřejmě mrzí, ale je to naprostá banalita oproti tomu, jak zasáhl do životů jiných. Jako pozitivní věc vnímám v pracovní rovině to, že si na online schůzky zvykli i klienti, kteří to dříve brali jen jako nouzovku, když jsem třeba byla v zahraničí. A taky mi tahle situace přinesla nový projekt, který mě teď hodně baví – založili jsme neziskovku #delamcomuzu, která sdružuje psychoterapeuty z celé ČR, kteří na jaře poskytovali psychologickou pomoc zdarma. Nedávno jsme taky spustili portál Terapie.cz. Ten teď postupně ladíme, abychom usnadnili lidem přístup k psychoterapiím.

Ve Vašem Biu na Twitteru píšete, že jste ekoteroristka. Co to znamená?

To je samozřejmě nadsázka. Nemám u lidí ráda bezohlednost nejen vůči sobě navzájem, ale taky vůči přírodě. Nejsem žádný fanatik, co radši umře žízní, než by si koupil vodu v PETce, ale snažím se zkrátka sama za sebe dělat maximum pro to, aby tahle planeta byla obyvatelná i pro další generace. A cestou něžného terorizování se k tomu pokouším vést i své blízké okolí.

 

Na této stránce můžete být i vy a váš produkt. Máte zájem o rozhovor? Napište nám na info@redbit.cz a my se ozveme zpátky.

Přečtěte si naše další články a rozhovory:

Štítky: