Spokojená zákaznice Vyfakturuj.cz: Martina Plátová, copywriterka od novin

Blog (2)

Martina Plátová je copywriterka, která má prsty od inkoustu. Píše hlavně blogy, tiskové zprávy, texty do médií a pro weby. Lektorovala rukopisy začínajícím autorům, kde získala mnoho zkušeností ohledně psaní a předávání informací. Ke copywritingu zběhla od novinářské práce a pořád ji baví nořit se do nových témat a oborů.

Jako všechny začátky, bylo to těžké. A jako na houpačce. Jeden týden skvělé – rozjednáte několik zajímavých spoluprací, ladíte detaily a začínáte se připravovat na nové téma. Druhý týden úplný propad, protože se spolupráce ruší nebo noví zákazníci přestávají komunikovat. Postupně se práce trochu ustálila, ale překvapení přicházejí stále. :-) 

1. Popište nám vaše začátky v podnikání. Jaké to bylo? Co jste se naučila?

Dodnes si ale zvykám na to, že pro někoho domluvené věci prostě nejsou závazné. A často se ani neobtěžuje vám to sdělit. To je přístup, který nechápu.

Pořád se taky učím ladit rovnováhu práce a odpočinku. Vzhledem k tomu, že mám nadprůměrný počet dětí, je to občas docela náročná disciplína.

2. Jaké pracovní vlastnosti byste u sebe vyzdvihla?

Mám dobré zázemí v jazyce, protože jsem vystudovala bohemistiku. Vím, jak čeština funguje a jaký vliv na čtenáře mají slova, která použiju. Protože jsem pracovala v novinách, naučila jsem se složité věci vysvětlovat srozumitelně a jednoduše. Vím i to, jak se v redakci pracuje třeba s tiskovými zprávami, takže je dokážu napsat tak, aby zaujaly. A píšu stručně. Nemyslím si, že víc slov zaručuje lepší výsledek.

3. O jakém tématu píšete nejraději? Co vás na psaní baví?

Baví mě nové cesty ve vzdělávání nebo témata týkající se zdravějšího a přirozenějšího života. Zpracovávala jsem už i třeba koberečky do auta nebo rolovací dveře do garáže. Snažím se na každém tématu něco pro sebe najít. Ale nejvíc mě baví ta barevnost a pestrost. Jeden den píšete pro cestovku, druhý den o lékárničce do auta a pak třeba tiskovou zprávu o nové kolekci prstenů. Díky tomu těžko spadnete do rutiny nebo stereotypu, protože každé téma potřebuje jiný přístup.

4. Kdy vznikla vaše obliba neziskových organizací?

Dávno. V neziskovkách jsem dobrovolničila už během studií. Doučovala jsem třeba pro Člověka v tísni děti ohrožené sociálním vyloučením. A hodně mých přátel navíc v nezisku pracuje, takže o něm mám docela dobrou představu.

Stojím si za tím, že bez neziskového sektoru by tady byl život mnohem těžší, protože v mnohých ohledech supluje to, co opomíjí stát. A vím, jak náročná ta práce často je. A taky jak málo peněz za ni lidé dostávají. V poslední době jsem podpořila vynikající projekt pro seniory Asistenční jednorožec. Zážitek s Asistenčním jednorožcem jsem sepsala na svém blogu. A podpořila jsem i Labyrint vzdělávání, který propaguje inovativní přístupy ve vzdělávání.

5. Co byste doporučila/vzkázala začátečníkům, kteří si chtějí psát vlastní texty na web nebo sociální sítě?

Myslete na čtenáře/zákazníka, ten je centrem vašeho psaní. Buďte struční, srozumitelní a výstižní. Škrtejte. Nečekejte, až budete dokonalí, začněte teď. Na sociálních sítích se připravte na hejtry. 

6. Co se vám na Vyfakturuj.cz líbí nejvíc? Kterou funkci využíváte nejčastěji?

Vyfakturuj.cz mi ušetří hodně času, což je k nezaplacení. Systém je jednoduchý, přehledný a přátelský pro uživatele. Zatím využívám jenom základní funkce: vystavení faktur, přehledy a automatický seznam odběratelů. Hodně oceňuju možnost rovnou ze systému odesílat zákazníkům e-mail s fakturou.

Přečtěte si naše další články a rozhovory:

Img_20211004_133902a

Tento článek pro vás napsala Adéla Krčíková – Markeťačka se zaměřením na obsahový marketing a SEO. Také se zajímá o esoteriku. Má nezaměnitelný a výrazný smích, podle kterého ji poznáte kdekoliv.

Máte dotaz nebo se chcete podělit o nějakou zkušenost?
Napište nám, rádi váš příspěvek zveřejníme!

zpět na všechny články

Sdílejte