Paní Veronika Tomanová je známá marketingem ohledně prodeje digitálních produktů a kurzů na sociální síti Facebook. V dnešním rozhovoru si popovídáme o tom, jak se budují komunity a co je pro podnikání na Facebooku důležité.
Jako marketingová konzultantka nemáte zrovna malou konkurenci, v čem se lišíte od ostatních markeťáků? Řekla byste, že si Vás vybírá nějaká skupina lidí?
Liším se specializací. Pracuji hlavně pro online podnikatelky, které tvoří a prodávají digitální produkty a kurzy. Také se lišíme v tom, že jsme na podnikání dvě. Spolu s kolegyní Lucií Radošínskou se skvěle doplňujeme a každá předáváme ženám jiný typ informací a energii. Pomocí reklam sbíráme kontakty do jejich e-mailové databáze a ony těmto lidem dále prodávají své produkty a služby. Takže momentálně si mě vybírají právě tyto ženy – online podnikatelky. Pomáhám ženám jak začátečnicím (Nastartuj své online podnikání), tak i pokročilým a schopným podnikatelkám.
Řekněte mi něco víc o Facebooku. Máte dvě úspěšné skupiny, kde máte aktivní skupinu žen. Jak dlouho Vám trvalo takovou komunitu vybudovat a jaké tipy byste dala našim čtenářům do začátku?
Momentálně už mám skupinu jen jednu. Komunitu e-shopařů jsem zrovna předala kolegyni, která se o ni skvěle postará. V této skupině se mi podařilo dát dohromady komunitu o 2700 členech (e-shopařů) za jeden rok. Členy do skupiny se mi podařilo získat organicky, bez placené reklamy. Já se nyní více zaměřuji na svou skupinu online podnikatelek, kterou mám rok, a právě je v ní přes 1000 žen.
Pokud bych měla poradit, řekla bych, že zásadní je název. Obě mé skupiny začínají slovem NASTARTUJ, což je dost atraktivní pojem. Samozřejmě je nutné ve skupině pravidelně komunikovat a být aktivní. Denně přidávám nové příspěvky a komentuji odpovědi. Je potřeba počítat s časovou investicí. Dostávám skvělou zpětnou vazbu, že vytvářím přátelskou atmosféru a ženy se ve skupině cítí moc dobře.
Na závěr ještě dodám, že skupiny nejsou pro každého. Jsou časově a energicky náročné. Ale pokud máte nadšení, určitě se do toho pusťte.
Získat za jeden rok 2700 členů do soukromé skupiny je opravdu skvělý výkon. Je cílení na Facebookové reklamy a propagaci složité? Pravidla se na Facebooku mění, je těžké všechna ta pravidla sledovat a držet aktuální trendy, podmínky a strategie?
Řekla bych, že cílení není složité, ale je stále méně a méně efektivnější. Facebook ruší postupně různé cílení na zájmy. Na návštěvníky webu jde zpětně zacílit jen tehdy, pokud dají souhlas s marketingovými cookies. Pořád se něco mění, je to náročné sledovat, ale musím být v obraze. Je potřeba hlavně dát pozor na různá zakázaná slova, ale nemusí jít jen o konkrétní výrazy, také nesmíte cílit např. na osobní vlastnosti.
Jak využíváte v podnikání SimpleShop? Jsou pro Vás důležité pokročilé funkce?
SimpleShop využívám jen v základu, hlavně pro prodej svých mini digitálních kurzů. Líbí se mi přehlednost a možnost odeslání faktur přímo z rozhraní SimpleShopu. SimpleShop doporučuji, protože nemá pravidelné poplatky. Platím jen tehdy, když klientky nakoupí mé kurzy. SimpleShopu pak zaplatím malý poplatek a nemusím řešit každý měsíc reklamní kampaně nebo prodej kurzů. SimpleShop mám stále po ruce.
Na závěr se Vás ještě zeptám, jestli Vám na SimpleShopu něco chybí a jestli jste někdy využila naši zákaznickou podporu?
Se SimpleShopem jsem spokojená, momentálně mi nic nechybí. Základ mi nastavovala technická asistentka a pak mi vysvětlila, co a jak se dělá. Zákaznickou podporu jsem využila, když jsem potřebovala nastavit ceny pro kurzy na Slovensko.