Simona Kuncová je majitelka agentury na hlídání koček Meow-sitting a několikaletou klientkou Vyfakturuj.cz. Její agentura poskytuje službu hlídání koček přímo u klientů doma. V době, kdy jsou klienti na dovolené. Protože je kočka silně teritoriální zvíře, je Simona přesvědčená, že je to ten nejlepší způsob, jak svého mazlíčka během své nepřítomnosti zaopatřit. Tím, že se kočka nemusí stěhovat do cizího prostředí, ušetříte ji velkému stresu, který u koček mnohdy vede i ke zdravotním problémům.
Meow-sitting je takové moje dítě. Vybudovala jsem ho úplně od začátku v podstatě sama.
„Začínala jsem v Praze pouze s jednou kolegyní (dnes mám tým téměř dvaceti kočičích chův). Nejen, že jsem z počátku hlídala kočky téměř všem naši klientům a vyřizovala veškeré objednávky, ale také jsem bez předchozí zkušenosti vytvořila celý web, sociální sítě, nastudovala jsem si optimalizaci pro vyhledávače atd. Dnes už jsem některé úkoly, ve kterých jsem necítila flow, delegovala. Zůstala mi komunikace s klienty a práce na webu. Kočky hlídám většinou už jen mým dlouholetým klientům, o ostatní klienty se starají moje skvělé kolegyně.“ říká Simona Kuncová o své agentuře.
Jak vznikl nápad na nabízení služby kočičího hlídání?
Od dětství jsem milovala zvířata, ale nikdy jsem si ani ve snu nepředstavovala, že bych s nimi mohla pracovat. Věděla jsem totiž, že veterinářkou být nechci, a jiné možnosti jsem dlouho neviděla. V době, kdy jsem začínala s agenturou Meow-sitting, tato služba fungovala v zahraničí a dokonce už i u nás. Inspirovala jsem se a zároveň jsem se snažila od začátku být lepší než konkurence. To spočívá především v tom, že svou práci dělám s láskou a že je to vidět v přístupu ke klientům a především k jejich kočkám. Vidím, že spokojenost klientů pramení především z osobní zkušenosti s jejich kočičí chůvou. Proto velmi svědomitě vybírám lidi do svého týmu a následně jim poskytuji dobré a přátelské podmínky pro práci, tak aby u mě chtěli zůstávat dlouhodobě. Což se skvěle daří, a tak mohu klientům nabídnout ten benefit, že se jim o kočky stará spousty let jen jedna chůva, kterou klienti i jejich kočky postupem času už dobře znají a jsou s ní spokojení.
Jakým výzvám jste čelili při zařizování takového podnikání a jak jste je překonávali?
Meow-sitting byla moje první zkušenost s podnikáním. A tak byla výzva úplně všechno od založení živnostenského listu, přes tvorbu webu a získávání klientů, až po podání prvního daňového přiznání. A i když mi některé věci přišly neskutečně složité, nenechala jsem se odradit a vše jsem se trpělivě učila, protože jsem byla přesvědčená, že založení agentury bylo správným rozhodnutím.
Jak řešíte speciální požadavky, například podávání léků nebo kočky se specifickými dietními požadavky? Proškolujete nějak svůj personál ohledně takových situací?
Klient nám většinou specifikuje své požadavky už v objednávce. Následně se potkává se svou chůvou na schůzce u sebe v bytě, aby jí před svým odjezdem ukázal, co bude během hlídání potřeba dělat. Pokud kočka bere léky, snažíme se schůzku realizovat v době, kdy je jí obvykle lék podáván. Tak má sám klient možnost ukázat chůvě rutinu ohledně podání léku. Klient zná svou kočku nejlépe a ví, co na ni platí – někdo schovává prášek do pamlsku nebo do kapsičky, jiní podávají lék přímo do tlamky pomocí aplikátoru nebo bez. Pokud chůvy nemají před zahájením práce v agentuře s přímým podáváním léků zkušenosti, jsou zaškoleny na to, jak správně kočky fixovat a jak správně lék podat.
Mění se nějakým způsobem chování a starání se o zvířata v čase? Musíte se nějakým způsobem adaptovat na nějaké nové trendy? Jestli ano, na jaké?
Nevím, jestli bych to nazvala trendem, ale v poslední době se na nás obrací mnoho klientů, jejichž kočky trpí cukrovkou. To vychází ze způsobu života dnešních bytových koček. V populacích divokých koček cukrovka v podstatě neexistuje. Toto onemocnění vyžaduje injekční aplikaci inzulínu 2x denně přibližně po 12 hodinách. Což pro nás ale není žádný problém. Každý zkušený kočkař ví, že dát kočce injekci je mnohem jednodušší, než do ní dostat tabletku. Aplikaci inzulínu či podání léku orálně považuji v případě potřeby za samozřejmost a neúčtujeme si za to žádný poplatek navíc.
Jaký byl nejbizarnější požadavek, který jste dostali ohledně hlídání něčí kočky?
Asi jich je spousta, ale my už je jako bizarní nevnímáme. Většina nadstandardních požadavků vychází z lásky majitele ke své kočce a z toho, že pro ni chce to nejlepší. Někdo chce při každé návštěvě chůvy mluvit s kočkami přes videohovor, jiný si vyžádá, aby chůva na schůzku přinesla nějaký kousek svého nošeného oblečení a nechala ho kočce v pelíšku, aby si kočky zvykly na pach chůvy ještě před začátkem hlídání. Kromě klientů máme nadstandardní požadavky i od samotných koček. Například jedna naše velmi vodomilná svěřenkyně si dost hlasitě umí říct o to, aby jí chůva pustila vodu ve sprše, kde ji pak klidně 20 minut pije.
Můžete se s majiteli koček podělit o několik tipů, jak své kočičí kamarády na hlídání připravit?
Kočky jsou dost konzervativní zvířata, takže změna režimu a to, že páníčci nebudou doma, může být stresovým faktorem. Klienti by neměli před svým odjezdem přidávat kočce další stres. Doporučujeme například alespoň 14 dní před odjezdem na dovolenou nic v domácnosti neměnit – neměnit uspořádání bytu, nepořizovat žádný nový nábytek a už vůbec ne novou kočku. Každý nový klient od nás dostává příručku s několika pravidly, jak své kočce zařídit spokojený a bezpečný čas po dobu jejich dovolené. Z těch bezpečnostních pravidel například apelujeme na to, aby nezůstávaly v bytě otevřené ventilace.
Můžete uvést příklad nějaké náročné / krizové situace, se kterou jste se při hlídání koček setkali, a jak jste ji potom vyřešili?
Nejnáročnější situace nastávají, pokud kočka během hlídání náhle onemocní nebo se zraní. V takovém případě je potřeba dobře vyhodnotit situaci, obeznámit klienty a vyhledat pomoc veterináře. Jednoho dne jsem například přišla hlídat kočky do chovatelské stanice a našla jsem tam jedno z koťat se zlomenou nohou. Kotě jsem okamžitě odvezla na veterinu, kde bylo operováno a asi dva dny hospitalizováno. Když jsem ho pak dovezla zpátky domů, ostatní koťata ho nepoznala a byla na něj zlá. Načichlo totiž veterinou a byl přebit pach smečky. Koťátko jsem tedy otírala dekami od ostatních koťat, aby na něm opět ulpěl pach skupiny. Tímto způsobem se problém brzy vyřešil.
Jak vám při vašem podnikání pomáhá Vyfakturuj? Jaké funkce používáte ve svých projektech nejčastěji?
Někteří naši klienti u nás objednávají hlídání koček velmi často a nechávají dlouhodobě klíče u své chůvy. V takovém případě oceňujeme možnost klientovi poslat fakturu e-mailem bez nutnosti osobní schůzky před každým jeho odjezdem na dovolenou – to šetří čas nám a především klientům. Naši klienti také oceňují QR kód na fakturách pro jednoduchost platby.
Agenturu Meaw-sitting můžete najít na:
- webu – www.meow-sitting.cz
- Facebooku – www.facebook.com/meowsitting
- Instagramu – www.instagram.com/meowsitting
Přečtěte si další podobné články nebo rozhovory: